BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, February 6, 2009

Menjaja dan Meminta-minta

hanya sebab kau punya wajah yang suci
kau boleh buat orang kasihan kan kau


tapi pernah tak kau terfikir
apa akan jadi kalau orang dapat tahu manipulasi yang kau cipta
yang kau reka hanya semata-mata
kerana mahukan perhatian


aku kasihankan orang macam kau
sumpah kasihan


kau boleh teruskan menjaja segala kisah
dan cerita tentang aku
cerita tentang kisah dahulu


aku sememangnya rela kau buat begitu
hanya supaya kau mendapatkan perhatian
yang selama ini kau cari dan kau pinta


kau juga boleh teruskan menjaja nama aku
dan segala-galanya yang buruk tentang diri aku
agar kau kelihatan baik, suci lagi murni


aku sememangnya telah dilahirkan
oleh Allah S.W.T di muka bumi ini
untuk menerima layanan yang sebegitu
daripada seorang yang amat sempurna seperti kau


kau juga tak perlu terus meminta-minta
perhatian daripada orang lain
dengan menjaja serta mencanang
segala kisah dan cerita perihal aku mahupun orang


kerana kau telah berjaya memperoleh
segala perhatian yang selama ini kau cari
sehingga ke lubang cacing sekalipun


jadi di sini
aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih pada kau
kerana terus menjaja cerita perihal aku


dan di sini juga aku ingin mengucapkan tahniah
di atas pencapaian kau yang begitu cemerlang sekali
di dalam sketsa kehidupan ini


TAHNIAH buat kau !
=D

4 comments:

.L A L A. said...

damn truth.
only the truth.

"we only speak the truth yet the truth alone"

haha, my words tuu. quote2 ! haha

but then, alahaaii,
dia post benda alah kat page dia tu,
bcuz of dia baca my blog jugak kan ?
haha. panas la tu.
da la tak malu baca blog orang.
haha.

sian kan dia, sara ?

:)

saraseyra ; said...

taw tapew ;)

afinatales said...

gosh. bagus jgak u blog this out. tp kn.. dont get to absorb. for whoever that person is, their not worth blogging. lol. *tiru ayat aina*

saraseyra ; said...

yeah. i know. but this person has gone too far beyond the limit. this person really makes me rage ! HAHA =)